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Informationen für:

Publikationen von Professorinnen und Professoren der HAW Hamburg

Jahr:  
Alle : 1985, ... , 2004, 2005, 2006, ... , 2020
Autor:  
Alle : A, À, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, Ö, P, Q, R, S, T, U, V, W, Y, Z 
Alle : e.V., ... , ElBanna, Ellen, Ellert, ... , Evert 
Präferenzen: 
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Referenzen

Zeitschriftenbeiträge:

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R. Reintjes, H. Kajueter, I. Ehrhard, U. van Treeck und A. Ammon
Applying a case-crossover study design to examine transientexposures in the transmission of N. meningitides
European Journal of Epidemiology, 20(7):629–633
2005
ISSN: 1573-7284 (Online)

Marker: LS

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Klaus Brandenburg, Patrick Garidel, Andra B. Schromm, Jörg Andrä, Arjen Kramer, Maarten Egmond und Andre Wiese
Investigation into the interaction of the protease OmpT with outer membrane lipids and biological activity of OmpT:lipopolysaccharide complexes
European Biophysics Journal, 34(1):28-41
2005

Marker: LS

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Burkhard Horstkotte, Olaf Elsholz und Victor Cerdà
Review on Automation using Multisyringe Flow Injection Analysis
Journal of Flow Injection Analysis (Jap.), 22:99-109
2005

Marker: LS

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Olaf Elsholz und T. C. Rodrigues
Vom LED-Photometer zum Photosensor
GIT-Laborfachzeitschrift, (6):519-520
2005

Marker: LS

Konferenz, Symposium, Vortragsreihe, Einzelausstellung, Modenschau, Künstl. Leitung (als Ausrichter):

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Michael Engelhardt, Arne Hildebrand, Dagmar Lange und Thomas C. Schmidt
Ontological Evaluation as an Automated Guide to Educational Content Augmentation
R. Eckstein und R. Tolksdorf (Hrsg.) Proceedings of Berliner XML--Tage 2005. , Seite 51--58.
Verlag: Humboldt Universität zu Berlin, Berlin

Marker: TI-I

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Michael Engelhardt, Arne Hildebrand und Thomas C. Schmidt
Automatisierte Augmentierung von Lernobjekten in einer semantischen Interpretationsschicht der hylOs Plattform
Jörg Haake, Ulrike Lucke und Djamshid Tavangarian (Hrsg.) DeLFI 2005: 3. Deutsche e-Learning Fachtagung Informatik Band P-66 aus Lecture Notes in Informatics , Seite 105--116.
Verlag: German Informatics Society, Bonn

Marker: TI-I

Zusammenfassung: IEEE LOM Lernobjekte etablieren sich weithin als standardisierte Grundbausteine für das eLearning Content Management. Dekoriert mit einem aussagefähigen Metadatensatz und strukturiert durch benannte Relationen, können Lernobjekte in hypermedialen Anwendungen vielfältig und an den Lernenden angepasst präsentiert werden. Das Hypermedia Learning Object System hylOS, welches wir in dieser Arbeit vorstellen, ist eine solche lernobjektverarbeitende Plattform. hylOS hält eine Editorenumgebung zur teilautomatisierten und auch zur vollständigen, manuellen Metadatenbearbeitung im Autorenkontext bereit, doch bleibt die Erstellung wohlannotierter und --strukturierter Lernobjekte aufwändig. In dieser Arbeit stellen wir deshalb unsere Erweiterungen zur automatischen Lernobjekt--Akquise und Augmentierung vor. Aus vorlesungsbegleitenden Aufnahmen erstellen wir zunächst Basisobjekte, welche sodann analysiert und automatisch klassifiziert werden. Eine semantische Verarbeitungsschicht verknüpft schließlich die annotierten Objekte und webt so ein dichtes inhaltliches Netz von autonomen Wissenskernen.

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Michael Engelhardt, Arne Hildebrand, Dagmar Lange und Thomas C. Schmidt
A Semantic Approach to Automated Content Augmentation for eLearning Objects
Michael E. Auer und Ursula Auer (Hrsg.) Proceedings of the International Conference Interactive Computer aided Learning ICL 2005
Verlag: Kassel University Press, Kassel

Marker: TI-I

Zusammenfassung: Over the last years IEEE LOM eLearning Objects have been well established as the basic building blocks for educational online content. Equipped with an expressive set of metadata and structured by a variety of named relations, they are nicely suited for self-explorative learning approaches within adaptive hypermedia applications. The authoring of such 'Knowledge Nuggets', though, not only requires content editing, but the provision of meta descriptors and numerous interrelations. Facing the latter in the context of large repositories, where a new object may attain relations to any previously filed entity, clearly demonstrates the effort to be requested from an author. In the present paper we update the status of our educational content management system hylOs. We introduce instructional design concepts and tools, as well as a content acquisition and analysis toolset, targeting at the semi-automated generation of eLearning Objects. Starting from classroom recordings or offline content production, automated keyword extraction and classification is applied to the raw learning object. In the second part of this paper we redefine and sharpen the semantic of LOM relations, thereby extending its set by entities missing from the educational perspective. We construct an ontology and inference rules for these inter--object relations. Based on this newly introduced Ontological Evaluation Layer and the automated classifications, appropriate relations between learning objects are autonomously derived. These solutions have been implemented in the Hypermedia Learning Objects System (hylOs), our prototype of an eLearning content management system. hylOs is built upon the more general Media Information Repository (MIR) and the MIR adaptive context linking environment (MIRaCLE), its linking extension. MIR is an open system supporting the standard XML, CORBA and JNDI. hylOs benefits from manageable information structures, sophisticated access logic and high-level authoring tools like the eLO editor responsible for the semi-manual creation of meta data and WYSIWYG like content editing, allowing for rapid distributed content development.

Buchbeiträge:

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Thomas C. Schmidt und Michael Engelhardt
Educational Content Management
F. Garcia, J. Garcia, M. Lopez, R. Lopez und E. Verdu (Hrsg.) Educational Virtual Spaces in Practice
Seite 105--118.
Verlag: Ariel, Barcelona
2005

Marker: TI-I

Zusammenfassung: In the present paper we discuss aspects and opportunities of educational content management, focusing on structuring and interactivity schemes from semantic notions of components. A transition from standard educational annotations to semantic statements of hyperlinks is discussed. We introduce the Hypermedia Learning Object System hylOs, an online learning system. hylOs is based on a cellular information model, encapsulating content with meta data conforming to the Learning Object Meta data (LOM) standard. Content management is provisioned on this semantic meta data level and allows for variable, dynamically adaptable access structures. Context aware multifunctional links, based on the semantic linking scheme, permit a systematic navigation depending on the learners and didactic needs, thereby exploring the capabilities of the semantic web. hylOs is built upon the more general Multimedia Information Repository (MIR) and the MIR adaptive context linking environment (MIRaCLE), its linking extension. MIR is an open system supporting the standards XML, Corba and JNDI as well as high-level authoring tools for the creation of meta data and WYSIWYG like content editing.

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Letzte Änderung: 23.01.15

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