Schultheiß, S., & Lewandowski, D. (2020). “Outside the industry, nobody knows what we do” SEO as seen by search engine optimizers and content providers. Journal of Documentation. https://dx.doi.org/10.1108/JD-07-2020-0127. [Preprint]
Schultheiß, S., & Lewandowski, D. (2020). How users’ knowledge of advertisements influences their viewing and selection behavior in search engines. Journal of the Association for Information Science and Technology. https://doi.org/10.1002/asi.24410
Schultheiß, S., Linhart, A., Behnert, C., Rulik, I., & Lewandowski, D. (2020). Known-item searches and search tactics in library search systems: Results from four transaction log analysis studies. The Journal of Academic Librarianship, 46(5), 102202. https://doi.org/10.1016/j.acalib.2020.102202
Lewandowski, D., Sünkler, S., & Schultheiß, S. (2020). Studies on Search: Designing Meaningful IIR Studies on Commercial Search Engines. Datenbank-Spektrum, 20(1), 5–15. https://doi.org/10.1007/s13222-020-00331-1
Schultheiß, S. (2019). Der Einfluss des Verständnisses von Suchmaschinenwerbung auf das Rechercheverhalten am PC und am mobilen Endgerät: eine Nutzerstudie [Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg]. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.21818.03526
Schultheiß, S., Sünkler, S., & Lewandowski, D. (2018). We still trust in Google, but less than 10 years ago: an eye-tracking study. Information Research, 23(3), paper 799. http://www.informationr.net/ir/23-3/paper799.html
Schultheiß, S. (2018). Taktiken der Suche: Eine Logfileanalyse des Discovery-Systems beluga. April, 83. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.22020.42888/1
Sünkler, S., Kerkmann, F., & Schultheiß, S. (2018). Ok Google … The End of Search as we know it – Sprachgesteuerte Websuche im Test. B.I.T. Online, 21(1), 25–32. http://www.b-i-t-online.de/heft/2018-01/fachbeitrag-suenkler.pdf
Schultheiß, S. (2017). IFLA-Weltkongress 2017: Erfahrungen eines Nachwuchsstipendiaten. BuB : Forum Bibliothek Und Information, 69(11), 633. https://opus4.kobv.de/opus4-bib-info/files/14269/BuB_2017_11_633.pdf
Kerkmann, F., Sünkler, S., & Schultheiß, S. (2017). Die Suche nach dem „Wie...“. Information - Wissenschaft & Praxis, 68(1), 58–66. https://doi.org/10.1515/iwp-2017-0003
Sünkler, S., Kerkmann, F., Quirmbach, S., & Schultheiß, S. (2016). Sprachgesteuerte Websuche im Test – Ein Erfahrungsbericht aus der Perspektive von Auftraggeber, Auftragnehmer und Durchführendem. In H. C. Mayr & M. Pinzger (Eds.), INFORMATIK 2016, Lecture Notes in Informatics (LNI) (pp. 211–225). Gesellschaft für Informatik (GI). https://subs.emis.de/LNI/Proceedings/Proceedings259/211.pdf
Schultheiß, S. (2016). Die Praxis der Relevanzbeurteilung von Google-Nutzern auf dem Prüfstand: eine Eye-Tracking-Studie (Issue August) [Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg]. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.19554.32962