Kolja Bopp

Department Medientechnik
Wissenschaftlicher Mitarbeiter HAW GamesLab

kolja.bopp@haw-hamburg.de

Tätigkeiten

Lehrgebiete/Lehrfächer

  • Game Studies
  • Level Design

Schwerpunktthemen/Kernkompetenzen

KURZBIOGRAPHIE

Since 2019, Kolja Bopp has been a scientific staff member at the University of Applied Sciences Hamburg. In his research he focuses on learning and cultural aspects in games. Previously he worked in the field of human robot interaction and serious games at the Karlsruher Institute of Technology. In 2015 he founded the game studio Cultural Games and specialized in game and level design. Kolja Bopp holds a master degree in social science of the Albert-Ludwigs-University Freiburg i.B.

Publikationen

  • Bopp, K.; Hebecker, R. (2019): The multiplayer video game table “Kuti”. A game design learning and teaching environment and example for collaborative face-to-face video gaming. Conference talk, 10th Clash of Realities conference, November 19-21, 2019; Cologne Game Lab, TH Köln
  • Böhle, K.; Bopp, K. (2014): What a Vision: The Artificial Companion. A Piece of Vision Assessment Including an Expert Survey. STI Studies, 10 (1)
  • Böhle, K.; Bopp, K.; Dietrich, M. (2013): Der „Artificial Companion“ – ein hilfreiches Leitbild für Entwicklung und Einsatz technischer Assistenzsysteme in Pflegearrangements? Conference proceedings, 6. Deutscher AAL-Kongress, Januar 22-23, 2013; Berlin: VDE Verlag; ISBN 978-3-8007-3484-9; www.vde-verlag.de/proceedings-en/453484096.html
  • Dietrich, M.; Bopp, K. (2013): Mit Technik gegen den demografischen Wandel. Bericht zum 6. Deutschen AAL-Kongress (Berlin, 22.–23. Januar 2013); In: TATuP - Zeitschrift für Technikfolgenabschätzung in Theorie und Praxis, v. 22, n. 1, p. 109-111; Karlsruher Institut für Technologie (KIT), Institut für Technikfolgenabschätzung und Systemanalyse (ITAS); DOI: doi.org/10.14512/tatup.22.1.109
  • Bopp, K. (2011): Medialphysische Wirklichkeiten. Eine futurologische Studie zu Möglichkeiten und gesellschaftlichen Folgen einer alltäglichen Anwendung von Augmented-Reality-Technologien. Magisterarbeit, Albert-Ludwigs-Universität Freiburg i. Br.; URN: urn:nbn:de:bsz:25-opus-88442 (http://www.medialphysisch.de/augmented-reality)
  • Bopp, K. (2009): Serious Games. Ein Literaturbericht; Manuskript, Institut für Technikfolgenabschätzung und Systemanalyse, KIT – Karlsruher Institut für Technologie (http://www.medialphysisch.de/serious-games)

Research Gate: www.researchgate.net/profile/Kolja_Bopp

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