The EARTHS Summer School presents: ONLINE FILM FESTIVAL

Im Rahmen unserer aktuell an der HAW im Onlineformat stattfindenden DAAD-Sommerschule EARTHS („Education And Research Training in Health Sciences“) entwickeln die Stipendiat*innen aus insgesamt 15 Entwicklungsländern (darunter aus Afrika, Asien und dem Mittleren Osten) eigene Kurzfilme, in welchen ausgewählte Bedrohungen und Herausforderungen für die Bevölkerungsgesundheit – die Public Health Challenges of the 21st Century – dargestellt und diskutiert werden: international, interkulturell und interdisziplinär.

hiermit laden wir Sie herzlich zu unserem „ONLINE FILM FESTIVAL: Co-Creative Storytelling in Health Sciences“ am 23. und 24. September 2020 ein.

Die Veranstaltung findet in englischer Sprache statt, eine Anmeldung vorab ist nicht nötig.

WANNMi 23. Sep + Do 24. Sep 2020, jeweils von 10.00 – 14.00 Uhr (CEST)
Gerne können Sie auch nur für ausgewählte Filme an der Veranstaltung teilnehmen und mitdiskutieren. Unseren Programmplan finden Sie oben im Bild
WO?Sie können bequem über das Konferenztool ZOOM an der Veranstaltung teilnehmen.
Veranstaltungsraum:
Meeting-ID: 257 353 4692 // Kenncode: 79886
WER?Interessierte Besucher aller Disziplinen und Hintergründe können an der Online-Veranstaltung teilnehmen. Studierende sind ebenso herzlich willkommen!
Die Veranstaltung wird durchgeführt durch die Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg (Department Gesundheitswissenschaften) in Zusammenarbeit mit Zeitfilm Media.
WARUM?Trotz und vor allem aufgrund der aktuellen globalen Herausforderungen, hervorgerufen durch die COVID-19-Pandemie, ist die Zusammenarbeit und der Austausch in der internationalen Gemeinschaft
unverzichtbar – digitale Tools und das Medium Film machen dies über Ländergrenzen und Zeitzonen hinweg möglich.
So möchten wir zusammen mit unseren internationalen Teilnehmenden und Ihnen ein Zeichen setzen!

Ich freue mich, Sie beim EARTHS ONLINE FILM FESTIVAL zu sehen!

Mit den besten Grüße,

Amena Ahmad
Professorin für Public Health l Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg

Englisch version

We warmly invite you to our "ONLINE FILM FESTIVAL: Co-Creative Storytelling in Health Sciences" on the 23rd and 24th September 2020.

As part of  the DAAD funded Summer School EARTHS ("Education And Research Training in Health Sciences"), which is currently being held in an online format, our participants from 15 developing countries (including Africa, Asia and the Middle East) are developing short films surrounding selected global public health challenges. The Public Health Challenges of the 21st Century will be presented and discussed from an: international, intercultural and cross-disciplinary perspective. The event will be held in English, registration is not required.

WHEN?Wed 23 Sep + Thu 24 Sep 2020, from 10.00 - 14.00 (CEST), respectively.
You are welcome to join the film presentations that spark your interest, if you are not able to attend the whole event. Find our programme on the top in the picture
WHERE?The event will be organized via the conference tool ZOOM.
Event room:
Meeting ID: 257 353 4692 // identification code: 79886
WHO?Visitors from all disciplines and backgrounds can attend the online event. Students are warmly welcome!
The event is organized by the Hamburg University of Applied Sciences (Department Health Sciences)  in collaboration with Zeitfilm Media.
WHY?Despite and also because of the global challenges caused by the current COVID-19 pandemic, international collaboration and communication is vital - digital tools and the medium film allow for exchange across cultures, continents and time zones. We want to set an example together with you and our EARTHS participants.

If you have any questions, please contact the EARTHS Summer School team: DAAD-EARTHS (at) haw-hamburg (dot) de

I look forward to seeing you at the EARTHS ONLINE FILM FESTIVAL!

With best regards,

Amena Ahmad